انتخاب پارچه برای مانتو

انتخاب پارچه برای مانتوReviewed by Admin on Oct 1Rating: 5.0

انتخاب پارچه برای مانتو

پارچه برای مانتو

در خرید  پارچه مانتویی چه نکاتی را باید  به چه نکاتی توجه کنیم؟  ابتدا باید با ویژگی و مشخصات اصلی انواع پارچه مانتویی آشنا شد. همانطور که می دانید متناسب با مدل مانتو، فصل سال و تنوع سلیقه ها، باید ویژگی های کلی پارچه انتخابی را در نظر گرفت.

در اینجا ابتدا به خصوصیات کلی یک پارچه برای مانتومانتو میپردازیم:

مشخصات اصلی یک پارچه برای مانتو چیست؟

معمولا مردم مانتوها را با صفاتی مثل:نخی، پلاستیکی ،ضخیم ،نازک و یا سبک و  کشی می شناسند در اینجا توضیحات مختصری در این مورد می دهیم

ترفندهای مهم در هنگام خرید تی شرت

مورد اول کشی یا غیر کشی بودن

پارچه مانتویی می تواند تخت بافت یا به اصطلاح تار و پودی باشد. این نوع پارچه کش نمی آید. پارچه های کشی مانتویی، در دو نوع موجود هستند: در عرض کش یا کش در یک جهت، تمام کش و یا کشی در دو جهت. کشی بودن پارچه در بدن نما بودن مانتو نقش بسزایی دارد. مشکل عمده پارچه های کشی مربوط به بعد از شستشو است. پارچه های کشی ممکن است، دچار آبرفت و تنگی مانتو شوند. مزیت اصلی پارچه کشی این است که چروک نمی شود.

پارچه های مانتویی یا  ازعرض کش می آیند و یا هم از عرض هم از طول.مشکلی که پارچه های کشی دارند این است که بعد از شستشو کمی دفرمه میشوند و از حالت اصلی کمی بیرون می آیند ،مشکل بعدی آب رفتگی  است که باعث بهم ریختگی مانتو میشود،تنگ شدن مشکل بعدی این جنس مانتو است .

مورد بعدی لمس پارچه است

عموما مردم برای خرید پوشاک آن را لمس میکنند و اگر پارچه ای را که لمس میکنند زیر دستشان حس خوبی به آنها ندهد مطمعنا از خریداری آن پشیمان میشوند وحرف لطافت و زبری پارچه مورد مهمی است که موقع خرید در نظر گرفته میشود.

در هنگام خرید تی شرت این نکات را در نظر داشته باشید

میزان چروک پذیری پارچه مورد بعدیست

مشغله فراوان افراد در این روزها، سبب می شود که فرصت کمی برای کارهایی همچون اتو کشیدن داشته باشند. افراد در هنگام خرید، ابتدا گوشه ای از مانتو را در دست می فشارند تا میزان چروک پذیری پارچه را بسنجند.

بیشتر خانمها دوست دارند کمتر وقت خود را پای اتو کشیدن و صاف کردن مانتوهایشان بگذرانند،هیچ کس دوست ندارد که مانتوی چروک وناصاف بپوشد ،یکی از راههای شناخت کم چروک بودن پارچه این است که کمی از پارچه را دردستانتان فشار بدهید .اگر کمی چروک شد مشکلی نیست اما اگر خیلی چروک شد مورد خوبی برای مانتو نیست.

ضخامت پارچه ی مانتویی مورد بعدی آن است

ضخامت پارچه ی مانتویی عموما متناسب با فصل یا جایی که میخواهد استفاده شود انتخاب میشود مثلا برای زمستان پارچه های کمی ضخیم ، خز دار ،پشمی و  بافته شده تر استفاده میشود اما برای تابستان از پارچه های نخی ، نازک و سبک با رنگ های عموما روشن استفاده می شود.

نحوه صحیح انتخاب پیراهن متناسب با فرم بدنتان

مورد بعدی رنگ ساده و یا طرح دار است

خانمها برای لباسهای رسمی از رنگ های ساده و یکدست بیشتر استفاده میکنند،در کشور ما بیشتر برای این موضوع از رنگ های مشکی،سورمه ای،قهوای ویا طوسی استفاده میشوداما میشود گفت از رنگ های شاد بیشتر جوانها استفاده میکنند و از رنگ های تیره بیشتر افراد مسن.اما مانتوهای طرح و نقش دار یا طرح چاپی دار را بیشتر قشر جوان میپسندند.طرحهایی با مضمون شعر و گل و طبیعت که بیشتر مورد پسند نوجوانان و جوان ها است هم وجود دارد.

نوع الیاف پارچه نیز از موارد مهم است 

کلا خیاط ها و دارندگان تولیدی ها و یا حتی بوتیک ها و مغازه ها بهتر است در مورد الیاف پارچه کمی سر رشته داشته باشند، که چه الیافی طبیعی و چه الیافی مصنوعی است.

عرض پارچه مورد بعدی است

عرض پارچه از نظر خیاط تولیدی بسیار حایض اهمیت است چرا که نوع چیدان الگوهای دوخت و حتی صرفه جویی در پارچه به این مورد بستگی داردو باید طوری برش بزنند که کمترین هدر رفت را داشته باشد عرض پارچه ها عموما متفاوت است اما برای مانتویی ۱۱۰ یا۱۵۰ باید انتخاب کرد اما عرض ۱۵۰ بیشتر مورد قبول خیاطها برای برش مانتو است چون هدر رفت کمی دارد و الگوها بهتر روی پارچه می نشینند .

متراژ هر طاقه مورد بعدی است

(البته  این موضوع برای برش کارها و خیاط های تولیدی ها حایض اهمیت است نه خریداران )

یکی از سوالات مهم خریداران عمده ی پارچه  این است که هر طاقه چند متر است چون برای برش کاری مهم است ،بیش از ۹۰ درصد پارچه های مانتویی به صورت رولی فروخته میشود، پارچه های خارجی برحسب یارد هستند که حدود۹۰ سانتیمتر در بازار ایران حساب میشود.طاقه های پارچه های مانتویی عموما ۴۰ یا۵۰یا ۶۰ متر هستند(اغلب پارچه های مانتویی ایرانی ۵۰ متر و پارچه های خارجی ۵۰ یارد هستند)

رنگ پارچه و ثبات آن در شستشو

در بازار  تولید کنندگان برای فروش بیشتر باید سعی کنند رنگ خوبی انتخاب کنند تا خریداران به خرید آن رغبت داشته باشند چرا که اگر بهترین پارچه با رنگ بدی انتخاب کنند فروشی نخواهند داشت.ثابت بودن رنگ نیز ازاهمیت زیادی برخوردار است که فروشندگان پارچه باید این اطلاعات را ازکارخانه جات نساجی به دست آورند.

قیمت انواع پارچه های مانتویی نیز اهمیت دارد

اغلب تولیدی ها برای رقابت در فروش مانتو سعی میکنند ارزانترین پارچه ها را انتخاب کنندتا از رقبای خود در فروش جلو بیفتند و بازار را به اصطلاح در دست بگیرند ،اما بعضی تولیدی ها چون برای قشر خاصی لباس میدوزند مثلا برای معلمین و دانشجویان و کارمندها بنابراین از جنس کمی مرغوبتر استفاده می کنند،اما افراد متفرقه میتوانند از پارچه های بسیار مرغوب تهیه کنند التب

به سفارش بعضی کارخانه های برند از پارچه های مرغوب تهیه می کنند تا نام آن برند را موفق و پرچمدار نگه دارند.بهترین وبه صرفه ترین راه خرید پارچه های مانتویی ،خرید از کارخا نه جات نساجی به صورت مستقیم است که بسیار ارزانتر در می آید.

البته امروزه بیشتر کارگاه های خیاطی به صورت جمله از کارخانه جات نساجی اینترنتی خرید می کنند.

نکات مهم برای انتخاب و خرید لباس زنانه

پارچه های ریونی  ( ویسکوزی) مانتویی

پارچه های ریونی بسیار در بین خانمها و دختران طرفدار دارد از مزایای آن حالت کشی آن در طول و عرض پارچه است نیازی به اتو کشیدن ندارد بسیار سبک است تنوع رنگ دارد وزیر برش خوب می ماندو برای افراد چاق نیز مناسب است ضخامت این پارچه کم است و بعد از شستن زود خشک میشودعموما عرضشان یک و نیم متر است که برای برش مانتو مناسب است،و به صورت طاقه رولی فروخته می شود لازم به ذکر است که فروش کلی آن به صورت کیلویی است اما در بازار برای افراد متفرقه متری فروخته می شود.

لازم به ذکر است که بگوییم قیمت پارچه های ریونی تقریبا ارزان تر از دیگر پارچه ها است، و بیشترین فروشش در رنگ های سورمه ای و مشکی است، البته رنگ پلنگی آن هم خیلی پر طرفدار است.

منبع : www.rochi.ir

دیگر مطالب ما را هم مطالعه کنید … !

 

سئو شده توسط: سوپروب