راهنمای شستشوی تی شرت ها با جنس های مختلف

راهنمای شستشوی تی شرت ها با جنس های مختلفReviewed by Admin on Dec 19Rating: 5.0

راهنمای شستشوی تی شرت ها با جنس های مختلف

شستشوی تی شرت

شستشوی تی شرت

تی شرت ها از بهترین لباس هایی هستند که امروزه افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند برای همین تنوع جنسی زیادی دارند که برای شستن هر کدام از این جنس ها بهتر است روش خاص آن را بدانید تا تی شرت های شما تمیز و براق بماند و بیشتر عمر کنند .

چگونگی شستن تی شرت ها یی با جنس های مختلف:

نکته :قبل از شستن هر نوع جنسی ابتدا به اتیکت تی شرت توجه کنید تا ببینید چه دمایی برای شستن این جنس تی شرت لازم است و چگونه باید خشک و اتو شود .

 

۱-تی شرت های نخی :

یکی از محبوب ترین جنس ها در دنیا نخ است که طرفداران بسیار زیادی دارد چون هم لطیف است و هم سبک و زیبا ،دقت داشته باشید برای شستن تی شرت های نخی باید آن ها را با آب سرد شست چون اگر با آب گرم شسته شوند ممکن است آب بروند و یا رنگ آن تغییر کند ؛برای خشک کردن تی شرت های نخی نیز به هیچ وجه از اتو با دمای بالا استفاده نکنید چون باعث رنگ رفتگی تی شرت می شود .

۲-تی شرت های کتانی:

سعی کنید این نوع تی شرت ها را در آب سرد بشویید و در هوای آزاد خشک کنید .لباس های کتانی آب زیادی را به خود می گیرند و در صورت شستن این نوع تی شرت ها با ماشین های نیمه پیشرفته آب زیادی اضافه نکنید ؛سعی شود برای اتو کردن این جنس تی شرت ،لباس را پشت و رو اتو کنید تا بیشتر عمر کند .

چگونه بهترین تیشرت را انتخاب کنیم

۳-تی شرت هایی با جنس پلی استر :

این الیاف بیشتر در لباس های رنگی استفاده می شود وبرای شستن این جنس باید از آب با دمای کم استفاده کرد و تا لباس هنوز زیاد خشک نشده آن را از ماشین لباسشویی در آورد و آویزان کرد تا چروک نشود و حالت الکتریسیته نگیرد ؛برای اتو کشیدن این جنس حتما از دمای کم اتو استفاده شود چون این جنس با حرارت بالا به سرعت خراب می شود .

۴-تی شرت های ابریشمی :

ابریشم به خودی خود به راحتی قابل شستشو است اما امروزه در بسیاری از انواع بافتنی از ابریشم استفاده می شود که در صورت شستن حالت سفت و خشکی بگیرند و یا رنگ پارچه خراب شود یا حتی زیاد چروک بردارد .دقت کنید در اتیکت بعضی از این جنس ها نوشته شده اصلا با آب شسته نشود چون لباس خراب می شود ،می توانید برای شستن این جنس پارچه از شوینده های ملایمی چون شامپو بچه استفاده کرد و سعی شود در صورت شستن با دست چنگ نزنید ؛برای شستن این جنس تی شرت یا لباس به هیچ وجه از برنامه های خشک کن دار لباسشویی استفاده نشود بلکه آن را بعد شستن در حوله ای و یا سبدی ای بگذارید تا آبش برود و بعد از سبک شدن آویزان کنید ،اتو با حرارت بسیار ملایم برای این جنس مناسب است .

نکاتی که در مورد لباس پوشیدن باید رعایت کنید

۵-تی شرت هایی با جنس اسپاندکس

این نوع تیشرت ها از الیاف مصنوعی هستند آن را با دست بشویید و در هوای آزاد خشک کنید ،برای شستن این جنس اصلا مواد سفید کننده و لکه بر و بخصوص شوینده های قوی استفاده نشود ،سعی کنید آن ها را در خشک کن نیندازید و اگر خیلی لازم بود آن را اتو کنید سعی شود با حرارت ملایم اتو شود .

منبع : www.rokna.net

سئو شده توسط: سوپروب